צרו קשר: 03-7369426

נחזור אליך:
שם:
טלפון:
דוא"ל:
שילוט ותצוגה בצוות הדידקטי

שילוט ותצוגה בצוות הדידקטי

17.11.2009 |

שילוט ותצוגה הם עזרים נפוצים בזירות כגון אתרי ביקור, מוזיאונים, מרכזי מבקרים ותערוכות. ניתוח התוכן של התצוגה מהווה מסד לעבודתם של מעצבים, כך שהעיצוב ישרת את תהליך העברה.

"חכם השביל מן ההולך בו"
פתגם זה מתאים להבנת הצורך בניתוח תוכן, ותכנון מקדים של שילוט ותצוגה.
שילוט ותצוגה נהוגים באתרי תיירות, מוזיאונים, מרכזי מבקרים ותערוכות.
בצוות הדידקטי אנו מתייחסים לתצוגה כמהלך של תוכנית הדרכה לכול דבר. על כן יש להגדיר היטב מהו המסר הרעיוני שמבקשים להעביר באמצעות התצוגה והשלטים, מה יהיה סדר נושאי המשנה בתצוגה או בתערוכה, מהו מסלול הביקור המועדף ומה יהיה טיבו של המידע המוצג: מידע חזותי, מידע טקסטואלי וכדומה.
 
 

שלט מעוצב באתר משמר הירדן

עקרונות מנחים לפיתוח שילוט ותצוגה:
א. פשטות - מילים ועיצוב המדברים בזכות עצמם.
ב. עיצוב - המתאים להעברת המסר של התוכן.
ג. בהירות - טקסט ותרשימים ברורים, קצרים ומובנים לכול.
ד. רלוונטיות - מידע המתאים לנקודה ולזווית המבט של העומדים אל מול השלט.
ה. צניעות - שלטים שאינם בולטים אלא נספחים לתופעה הקיימת במקום.
ו. אותנטיות - שילוב מקורות ראשוניים.
 
 
בנוסף לתכנון התוכן ולסידורו אנו מקפידים בתצוגה גם על התאמה לקהל מבחינה רעיונית ומבחינת הנגישות. בכלל זה: גובה השלטים, גודל האותיות והאיורים, השימוש בשפה ברורה וכדומה.
 
בדרך כלל תהליך הכנת תצוגה או שילוט כולל את השלבים הבאים:
1. ריכוז מסקנות פרוגרמה רעיונית בנושאי תצוגה או שילוט.
2. הכנת ראשי פרקים לתיקי מיצגים.
3. העברת ראשי הפרקים לאישור.
4. ריכוז חומרים ויזואליים וכתיבת טקסטים לכל מיצג או שלט.
5. העברה לאישור ולחתימת המזמין כאישור לביצוע.
6. הכנת גרסה סופית של תיקי מיצגים והעברה לביצוע התצוגה.
7. ליווי הקמת התצוגה.
 
 דוגמאות של שילוט ותצוגה שבוצעו בצוות הדידקטי:
  1. שילוט ותצוגה באתר משמר הירדן, החברה הממשלתית לתיירות, 1998. למידע נוסף לחצו כאן
  2. שלטי הנצחה באתרי קרבות ואנדרטאות, בהזמנת היחידה להנצחת החייל, 2008.
  3. תערוכת הוקרה לאנשי המילואים, קצין חינוך ראשי, צה"ל 2009.