צרו קשר: 03-7369426

נחזור אליך:
שם:
טלפון:
דוא"ל:
23.11.2009 |

הדרכה בתצוגות מתקיימת במוזיאונים, באתרי תיירות, במרכזי מבקרים ובתערוכות ומיוחדת במפגש שהמדריך אמור ליצור בין הקהל לבין המוצגים.

הדרכה בתצוגה מתייחסת לפעולות ההדרכה של מוזיאונים, אתרי תיירות, מרכזי מבקרים ותערוכות.
סביבות הדרכה אלה מיוחדות בכך שהתוכן מובע בהם באמצעות חפצים, ובכלל זה אמצעי תצוגה חזותיים. כמו כן, בדרך כלל הקהל אינו סביל, ישוב על כסאות, אלא מתקדם לאורך מסלול מתוכנן ונחשף אל התוכן עם התקדמותו.
הצוות הדידקטי התמחה בתכנון הרעיוני של תצוגות (ראו כאן) ומכאן גם הבנתנו בצורכי ההדרכה המיוחדים של סביבות אלה.
להדרכה בתצוגה כמה עקרונות:
1. המוצגים בתצוגה מספרים את סיפור המקום. אליהם יש להתייחס ומהם לדלות את התוכן שרוצים להעביר.
2. הקהל צריך לראות את התצוגה. אין מקום להסברים העוקפים את התצוגה או מתעלמים ממנה, בסגנון: אנחנו לא יכולים לראות מכאן, אבל כאן אפשר היה לראות את...
3. במהלך התצוגה צריך להיות רצף הגיוני. יכול להיות רצף כרונולוגי ויכולה להיות דמות שמלווה את הסיפור. יכול להיות רצף שנגזר ממיקום גיאוגרפי ויכול להיות רצף נושאי.
4. צריכה להיות סיבה לבוא לתצוגה. לשון אחר – בתצוגה ממחישים ומציגים. בתצוגה לא מושיבים את הקהל ונותנים לו מבואות ורקע כללי.
5. במהלך ההדרכה בתצוגה המדריך צריך לראות עצמו כמייצג הסיפור. עדיף שהמדריכים יהיו חלק מהסיפור באמצעות פרטי לבוש, סגנון דיבור, הקראת קטעי מקור וכדומה.
 
הצוות הדידקטי מסייע לאתרים שבהם תצוגות בהכשרת המדריכים ובכתיבת 'מדריך למדריך'.
 
דוגמאות לפרויקטים בתחום הדרכה בתצוגה:
1. מסלול הממתק, תוכנית הדרכה למרכז המבקרים של ’עלית’, מפעל המתוקים בנצרת. אסף זלצר, נעם אבן, גיל גרטל. בהזמנת ’עלית’, 2001.
2. אוגדן הדרכה, גן לאומי קסטל, מבשר-את-ציון. אסף זלצר, נעם אבן, גיל גרטל. בהזמנת רשות הטבע והגנים, 2002.
3. "הזמנה לחתונה", מערך הדרכה בגן לאומי בית גוברין, רשות הטבע והגנים, 2009.
4. "הנשק הסודי של גבעתי – הרי הוא האדם", תוכנית הדרכה במוזיאון גבעתי, מצודת יואב. בהזמנת עמותת חטיבת גבעתי, 2009. לתיאור מפורט לחצו כאן