צרו קשר: 03-7369426

נחזור אליך:
שם:
טלפון:
דוא"ל:
מיפוי צורכי הדרכה בצוות הדידקטי

מיפוי צורכי הדרכה בצוות הדידקטי

23.11.2009 |

מיפוי צורכי הדרכה היא הערכה, אשר קודמת לפיתוח תוכנית הלימודים או תוכנית ההדרכה, במטרה לספק מידע הכרחי למפתחי התוכניות.

מיפוי צורכי הדרכה הינה פעולת הערכה אשר קודמת לפיתוח תוכנית הלימודים או תוכנית ההדרכה. זאת בשונה מהערכה הנעשית בסוף הפיתוח וביחד עם ההפעלה הניסויית של התוכניות.
מיפוי צורכי הדרכה מספק מידע חשוב עבור מפתחי התוכנית, על מנת שתוכניתם תענה על הצרכים של הארגון. למשל: אבחנות לגבי הצרכים והיכולות של קהל היעד, זיהוי מאפייני זירת ההדרכה, תיעוד הכוונות והחזון של היוזמים וכדומה.
 
המתודולוגיה היא איכותנית פרשנית, במטרה להפיק מידע עשיר ולא רק ציון הערכה שאין מידע מפורט לצידו. לשם כך אנו אוספים מידע באמצעות: ראיונות עם אנשים שונים השותפים לפרויקט, תצפיות על הזירה כפי שהיא פועלת לפני פיתוח התוכנית וקריאה של טקסטים רלוונטיים.
מתוך אוצר הממצאים אנו חותרים מהפרט אל הכלל, ומחלצים דפוסים החוזרים על עצמם במקורות המידע השונים. אלה הם הנושאים הטעונים התייחסות במיפוי צורכי ההדרכה.
 
דוח ההערכה אינו פוסל ואינו מבטל, אלא מציג את הנושאים הדורשים התייחסות, תוך תיאור המתרחש והצעת יתרונות וחסרונות של חלופות שונות.
 
 
מיפוי צורכי הדרכה
 
מיפוי צורכי הדרכה נעשה בהתאם לשלבים הבאים:
1. בירור עם המזמינים, באשר לצורכי המיפוי.
2. הכרת התוכנית על מרכיביה, וגיבוש הצעת עבודה.
3. ראיונות, תצפיות וקריאת טקסטים.
4. הכנת דוח מסכם, הכולל ממצאים והמלצות – טיוטה ראשונה.
5. ריכוז הערות על הדוח והכנת גרסה סופית.
 
רשימה של פרויקטים מתחום מיפוי צורכי הדרכה:
1. מיפוי צורכי ההדרכה בשירות בתי הסוהר, דוח הערכה בהזמנת בית ספר 'ניר', שב"ס, 2008. למידע נוסף לחצו כאן
2. דוח הערכה קורס מדריכי תו תקן במשרד החינוך. בהזמנת מנהלת הטיולים, 2009.