צרו קשר: 03-7369426

נחזור אליך:
שם:
טלפון:
דוא"ל:
19.11.2009 |

מסלולי סיור מהווים כלי להוראה ולהדרכה כאשר לתוכן יש ביטוי ממשי בעולם המציאות. התוכנית כתובה למדריך הסיור ומדגישה את תפקידו כמתווך בין קהל היעד לבין תופעות הנראות בשטח.

מסלולי סיור מהווים כלי להוראה ולהדרכה כאשר לתוכן יש ביטוי ממשי בעולם המציאות. התוכנית כתובה למדריך הסיור ומדגישה את תפקידו כמתווך בין קהל היעד לבין תופעות הנראות בשטח.
מסלולי סיור ולמידה בחוץ מהווים כלי הוראה והדרכה כאשר יש לתוכן היבטים מרחביים או ביטוי ממשי בעולם המציאות.
כך למשל חינוך סביבתי, מורשת קרב, היסטוריה וארכיאולוגיה, מדעי הטבע או הכרת הארץ (ידיעת הארץ) במובנה הרחב.
 
 

תכנית סיור מורשת קרב בעקבות קרבות חולקיאת

בתכנון מסלולי הסיור אנו מקפידים על בחינה מדוקדקת של השטח ושל הדברים כפי שהם נראים מנקודת מבטו של המטייל והמסייר; וכן על ניתוח התוכן, כך שהרעיון שאנו מבקשים להמחיש לקהל היעד יתברר מתוך הקיים בשטח והפעילות של המטיילים.
 
לתפיסתנו תפקיד המדריך הוא לתווך בין התופעה כפי שהיא קיימת בשטח, לבין התוכן שמבקשים להעביר. תוכנית הסיור מקנה למדריך את המידע הדרוש לביצוע תיווך זה.
 
 
 
בדרך כלל תהליך ההכנה של מסלול סיור כולל את השלבים הבאים:
1. ניתוח התוכן והגדרת הרעיון המרכזי להעברה.
2. ניתוח קהל היעד מבחינת יכולות וצרכים.
3. סיור בשטח ובחירת תוואי מתאים ותחנות הדרכה שישרתו את העברת הרעיון.
4. פיתוח מתודולוגי של תחנות ההדרכה לרבות עזרי הדרכה כגון תרשימים, קטעי קריאה ועוד.
 
 
דוגמות למסלולי סיור שפותחו בצוות הדידקטי:
  1. סיור וכתב חידה - בדרך למדינה במרחב הרי יהודה וירושלים. אירועי שנת היובל למדינת ישראל. בהוצאת תחום של"ח וידיעת הארץ, משרד החינוך, 1998.
  2. "לפקודה תמיד אנחנו", סיורים לימודיים לתלמידי כיתות י"א העומדים לפני גיוס לצה"ל. הוצאת מרכז ישראל גלילי בשיתוף תחום של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך, 1999:
    1. מבשרי ציון, סיור מנווה שלום לשער הגיא
    2. הבוקעים, סיור מצומת גבעתי לחוליקאת.
  3. סיפורים ממלחמת העצמאות, עלוני סיורים לעולים מחבר העמים. הוצאת העמותה לחקר כוח המגן, 2001.
  4. שדות בוערים, תוכנית חקר וסיור לימודי, מורשת קרבות לטרון. תלב"ס בית הספר תיכון על"ה לוד למדעים, 2005.
  5. השביל המחבר, תכנית הדרכה לצעדת השביל המחבר בין יד-ושם להר-הרצל. הוצאת היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון בשיתוף תחום של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך, 2005. למידע נוסף לחצו כאן